Facebook Ads Checklist

Pre nego što počnete sa čitanjem, savetujem da ovaj tekst preuzmete u PDF obliku jer smo za vas pripremili i deo za štampanje koji možete koristiti za svoje potrebe 🙂 Nije potrebno da ostavite mail prilikom preuzimanja i naravno sve je potpuno besplatno, gluten free i vegan friendly.

Preuzmi PDF klikom OVDE

Ispod se nalazi 17 tačaka koje mi koristimo u agenciji kako bismo se osigurali da nije bilo propusta u kampanji koju kreiramo. U nastavku teksta se nalazi detaljan opis svake tačke. Budite slobodni da listu prilagodite svojim potrebama.

1. Izabran je ispravan tip kampanje
2. Naziv kampanje, grupe oglasa i oglasa je jasan i nedvosmislen
3. Oglas se prikazuje u samo jednoj državi
4. Ciljna grupa je pažljivo odabrana
5. Placement (mesto prikazivanja oglasa) nije ostavljen na Automatic
6. Budžet je u skladu sa veličinom publike
7. Znate tačno kada kampanja počinje i kada se završava
8. Optimizacija za isporuku je ostavljena pod podrazumevanim podešavanjima 9. Vizual/video skreće pažnju
10. Vizual ili naslovna slika videa nemaju više od 20% teksta
11. Vizual je pravljen prvo za mobilno iskustvo, a zatim za desktop
12. Naslov je jasan i ljudima koji se prvi put sreću sa tematikom
13. Opis oglasa kreće od najvažnije stvari – tzv. “obrnuta piramida”
14. Oglas nema slovnih i gramatičkih grešaka
15. Oglas ne krši Facebook-ova pravila oglašavanja
16. Odredište na koje vodi oglas je lako za korišćenje
17. Facebook pixel je podešen da prati posetioce i konverzije

1. Izbor tipa kampanje je od velike važnosti za postizanje cilja koji ste zacrtali. Facebook optimizuje prikazivanje oglasa na osnovu tipa kampanje koji ste izabrali. Uzmimo da ste izabrali ciljnu grupu od 100 000 ljudi i koristite je za različite tipove kampanja. Ako ste izabrali traffic kampanju, Facebook će od tih 100 000 ljudi više prikazivati oglas onima koji više posećuju web sajtove. Ako ste izabrali video views kampanju više će prikazivati oglas onima koji više gledaju video klipove i tako za svaku vrstu kampanje.
Pre nego što izaberete tip kampanje zapitajte se šta tačno želite da postignete – da li je to poseta sajtu, da li su to pregledi videa, da li je veća vidljivost posta. Tek kada znate šta tačno želite onda izaberite odgovarajući tip kampnje.

2. Imenovanje kampanja, grupa oglasa i oglasa je od velike važnosti da bi vaš Ads Manager održali urednim. Da li vam se nekada desilo da ste želeli da pronađete neku kampanju koju ste vodili pre nekoliko meseci i niste mogli da je pronađete? Razlog tome je što verovatno imate generičke nazive za kampanje i grupe oglasa.

Mi najčešće na ovaj način imenujemo kampanje:
Kampanje nazivamo po cilju koji želimo da postignemo i po tipu kampanje. Recimo: “letnja rasprodaja traffic” ili “evropski gradovi video”
(vi možete imati svoj način, ali je važno da makar vama bude logičan i da tačno znate zašto ste nešto nazvali tako)
Grupe oglasa imenujemo najčešće po tome ko je targetovan ili po proizvodu/usluzi koju reklamiramo. Recimo: “žene 25-50 Beograd” ili “Barselona 7 dana avionom” može naravno i kombinacija ova dva, bitno je da kada budemo tumačili izveštaje, tačno znamo šta gledamo.
Oglase imenujemo po tome šta se nalazi na samom oglasu. Recimo: “Sportska crvena majica” ili “panorama Barselone”. Na ovaj način lako možemo da tumačimo koji vizual daje bolje rezultate.

3. Ovo je jedna stvar u kojoj mnogi ljudi greše – stavljaju više država u jednu ciljnu grupu. Postoje retki slučajevi kada ovo može da funkcioniše, ali po pravilu ovo bi trebalo izbegavati. Razlog tome je što će Facebook više prikazivati oglas u državama gde je oglašavanje jeftinije. Ako u ciljnu grupu ubacite Bosnu, Hrvatsku, Srbiju i Sloveniju, najviše prikaza ćete imati za Srbiju i Bosnu, zatim značajno manje za Hrvatsku i najmanje za Sloveniju. Ako želite da budete sigurni da svaka zemlja dobija isporuku oglasa, potrebno je u ovom slučaju napraviti 4 odvojene kampanje, ili još bolje – 4 odvojene grupe oglasa.

4. Kako Facebook algoritam napreduje, izbor ciljne grupe je sve manje važan. Facebook sve više ume sam da optimizuje i traži idealne korisnike za vas. Opet, često se dešava da oglašivači puštaju oglas svima ili sa druge strane da preteraju u sužavanju ciljne grupe. Veličina publike za region, koju ja najviše volim, je 100-300 000 potencijalnih ljudi. Ovo daje dovoljno prostora algoritmu da radi, a nije previše široko, pa se novac neće razbacivati. Publiku možete postepeno povećavati kada primetite da algoritam više nema sa čime da radi.

5. Facebook oglasi se mogu prikazivati na različitim mestima (placement) – na samom Facebook-u, preko Instagram-a, Messenger-a do sajtova i aplikacija koje nemaju nikakve veze sa Facebook-om, osim što podržavaju Facebook oglase. Pažljivo odaberite mesto gde želite da vam se oglas prikazuje i u pregledu oglasa vidite kako oglas izgleda na različitim mestima prikazivanja.

6. Budžet koji trošite uvek treba da se uklapa u vaš marketing plan – koji ste unapred definisali. Ako trošite 1 EUR dnevno na 2 000 000 ljudi, vrlo je verovatno da nećete mnogo postići. Sa druge strane, ako imate budžet od 20 EUR dnevno na 50 000 ljudi, već posle par dana ćete bacati novac uzalud. Birajte pažljivo odnos veličine publike i budžeta. Iako ne mogu da vam kažem koliko da trošite, dnevni minimum koji meni daje rezultate je 5-10 EUR dnevno za male biznise. Za velike biznise ne postoji gornja granica, ali su retki oni koji prelaze preko 100 EUR dnevno.

7. Najčešći razlog za prekomernu potrošnju na nalozima je greška prilikom izbora trajanja kampanje, često se nesvesno dešava da oglašivači izaberu datum u narednom mesecu kao datum završetka kampanje – umesto u tekućem mesecu. Dobro proverite šta ste stavili kao datum završetka kampanje ili ako niste stavili datum kada se završava, podesite podsetnik da isključite/proverite kampanju.

8. Optimizacija za isporuku oglasa (Optimization for Ad Delivery) može da se bira po cilju koji želimo da postignemo (engagement, link click, landing page view, video views itd.) i može da se izabere impressions ili daily unique reach. Preporuka je da ostane po podrazumevanom podešavanju, odnosno po cilju koji želimo da postignemo.

9. Privlačenje pažnje je glavna uloga vizuala ili naslovne slike videa. Razmislite o tome da li vaš vizual dovoljno sreće pažnju i da li će ljudi zaustaviti skrolovanje po feed-u kada nalete na njega. Nije obavezno da to bude neverovatno kreativno rešenje, već treba da ciljnoj publici bude primamljivo. Ako neko ima problem sa izborom destinacije za letovanje – svaki oglas koji mu rešava taj problem će biti primećen. Najveći problem je kada vizual ne komunicira ništa ili kada je nejasan.

10. Iako je Facebook ukinuo pravilo od 20% teksta na slici, ono što su ostavili je preporuka da nema više od 20% teksta. Iako će vaš oglas biti odobren, isporuka oglasa može biti problematična ako ima više od 20% teksta do te mere da Facebook može isporuku da zaustavi u potpunosti.

11. Priprema vizuala za kampanju je proces koji se radi na desktop računaru u softveru za editovanje slika. To što je vizual jasan i čitljiv na monitoru od 17 inča, ne znači da će on biti podjednako primenjiv na malom ekranu mobilnog uređaja. Korišćenje Facebooka je drastično veće na mobilnom uređaju, dok se Instagram skoro u potpunosti koristi na mobilnom telefonu. Konačnu odluku o odobrenju nekog vizuala donesite tek kada ga prebacite na mobilni telefon i pogledate ga na uređaju sa kog će ga većina ljudi videti.

12. Naslov oglasa je, posle slike, najvažniji deo oglasa. Naslov će odlučiti da li će se ljudi zainteresovati ili ne. Pošto ste slikom privukli pažnju, naslovom oglasa ljudi moraju da shvate da li je to što nudite za njih ili ne. Apsolutno se ništa ne podrazumeva – vi ste dugo u vašem poslu i vama su neke stvari logične, ali korisniku Facebook-a nisu. Oni o vama ne razmišljaju, vrlo verovatno nikada i nisu čuli za vas, skroluju Facebook-om u nadi da će ih nešto zabaviti ili će saznati nešto novo. Nemaju vremena, niti želje da tumače šta ste hteli da kažete. Budite jasni i nedvosmisleni, a dovoljno atraktivni da ljudi žele da kliknu. Uradite mali test sa prijateljima koji nisu dovoljno upoznati sa vašim poslom i pitajte ih da li im je na prvo čitanje sve jasno i zanimljivo.

13. U opisu oglasa krenite od najvažnije stvari. Kroz školovanje smo učili da svaka priča ima uvod, razradu i zaključak. Na društvenim mrežama se kreće od zaključka, pa onda dolazi razrada. Dajte im odmah najvažniju stvar u prvoj rečenici, pa iz toga razvijajte priču. Ljudi beže od dugačkog teksta u oglasima, ali to nije problem. Najveći problem je dosadan tekst u oglasima, pa makar on bio i jedna rečenica. Dajte im odmah najvažnije pa ih onda dalje ubeđujte.

14. Treba li o ovome pričati? Budite pismeni i ne propuštajte slova. Dajte nekome da pročita umesto vas jer autori imaju slepilo na sitne greške. Ovo ne znači da treba da pišete književnim jezikom, ali i narodski govor mora biti pismen.

15. Facebook je vrlo nezgodan što se tiče toga šta je dozvoljeno, a šta ne i nova pravila se stalno uvode. Budite uvek na visini zadatka i upoznajte se sa pravilima. Facebook to ima lepo popisano na sledećoj adresi https://www.facebook.com/policies/ads/

16. Ovo se odnosi samo na one koji vode saobraćaj van Facebook-a. Neka oglas vodi na stranicu koja je baš posvećena tome što oglašavate, nemojte dozvoliti da korisnik mora da traži šta ste to hteli da mu prodate. Odredišna strana treba da bude laka za navigaciju, pregledna, jednostavna – sa svim potrebnim informacijama. Gledajte da korisnik ne mora da obiđe još gomilu linkova na vašem sajtu da bi došao do poente ili do načina da vas kontaktira.

17. Ovo takođe važi za one koji reklamiraju web sajt. Da li ste postavili pixel na sajt? Da li prati konverzije? Pixel može da prati osnovne konverzije kao npr. da li je neko posetio “thank you page” (stranica koja se otvara pošto je neko kupio od vas ili pošto vas je kontaktirao). Isto tako, može da prati i naprednije stvari kao što je dužina zadržavanja na sajtu, koliko su duboko pročitali neki landing page, da li su pogledali promo video, da li su preuzeli katalog itd. Čak iako ne pratite konverzije, biće vam korisno da kreirate remarketing kampanje. To je kampanja u kojoj se ponovo oglašavate posetiocima vašeg sajta.

Nema komentara

Pošalji komentar