Kako napisati dobar brief?

”Mislima široko, a rečima tesno”, složiće se umetnici, aliii, kada je dobar brief u pitanju neka vam ovih nekoliko ključnih reči bude uvek na umu:

  1. koncizno
  2. precizno
  3. smisleno
  4. kreativno

Zašto treba biti koncizan?

Jednostavno je – zamislite da treba da rešite matematičku nejednačinu, a objašnjenja koja dobijate od profesora su ”rasuta” na više strana, vi pokušavate da ispratite gde, šta, kako i zašto…iii ne ide vam baš najsjajnije (osim ako niste matematički genije, pa vam objašnjenja i ne trebaju 🤓). Međutim, kada je dobar brief u pitanju, sažetost je ključna, jer osoba/osobe kojima je brief namenjen treba da dobiju instrukcije vrlo jasne i sažete kako bi krajnji proizvod bio urađen baš kako treba.

Zašto precizno?

Imajte na umu da ideja polazi od vas, ali neko drugi treba da je realizuje, prosto rečeno – budite konkretni kada dajete smernice i svoje misli pretočite u reči. Na ovaj način ćete retko kad doći u situaciju: ali ja sam mislila ovako, a ne tako…

Smisleno?

”Nema smisla prekidati besmislenost u svom toku”.

U ovom slučaju, zapravo, ima. Realno, ne možete očekivati da druga osoba može da vam čita misli. 💭

Šalu na stranu, bitno je da ideje i smernice koje dajete-pišete zapravo imaju smisla, a sve u cilju obostranog zadovoljstva.

Kreativnost 🥳

U zavisnosti od toga šta je tema/proizvod, kada pišete brief uključite svoju kreativnu stranu, zapisujte, crtajte, kopirajte i onda sve to lepo upakujte vodeći se smernicama koje su gore napisane.

Budite koncizni, precizni i smisleni kako bi krajnji rezultat bio: e to je to. 💪🏼

Share