Facebook je jedan od najvećih generatora saobraćaja na većini sajtova na internetu. Ako imate sajt na Wordpress platformi, klik ovde!

WordPress – preporuka 4 plugin-a za integraciju sa Facebook-om

Facebook je jedan od najvećih generatora saobraćaja na većini sajtova na internetu. Ako imate sajt na WordPress platformi, integracija sa Facebook-om je jednostavna ali i pristupačna. Zamislite da za svaku integraciju morate da tražite da vam programeri naprave custom rešenje.

Izdvojili smo nekoliko plugin-ova iz naše prakse kao sjajne alate za integraciju vašeg sajta sa Facebook-om.

Wordpress - preporuka 4 plugin-a za integraciju sa Facebook-om

Pixel your site

Iako manuelno dodavanje piksela na sajt, napravljen na WordPress-u, nije nikakav problem, sve se dodatno komplikuje ako želite da pratite bilo šta sto nije poseta određene stranice. Dodavanje Facebook event-a, zahteva programerske veštine, a ako ste programer, uputstvo kako da to uradite možete pronaći na ovom linku.

Za sve ostale koji nisu skloni ovim veštinama moja topla preporuka je plugin Pixel your site.

Njega možete pronaći u besplatnoj kao i premium verziji, a u zavisnosti od onoga što želite, siguran sam da će vam jedna ili druga opcija pokriti sve zahteve. Moram dodati da smo pre kupovine ovog plugin-a testirali skoro sve koji su u to vreme bili dostupni u besplatnoj verziji, a neke čak i premium, i zaista nijedan nije pružao tolike mogućnosti kao ovaj.

Navešću vam samo neke od stvari koje možete pratiti: ClickEvent – omogućava praćenje svakog klika na dugme i linkove unutar postova, WatchVideo Event omogućava praćenje koliko procenata videa (embedovanih sa Youtub-a i Vimeo-a) je publika odgledala (10%, 50%, 90% i 100%), Adsense Event će zabeležiti svaki klik na Adsense reklamu, Search Event će zabeležiti svaku pretragu i traženo zapamtiti kao parametar (slika ispod).

Wordpress - preporuka 4 plugin-a za integraciju sa Facebook-om

Sa druge strane, ako ste vlasnik online shop-a, ovaj plugin ima dosta toga da ponudi. Zabeležiće View Content, Add To Cart, InitiateCheckout i Purchase Event-e. Recimo, svako dodavanje artikla u korpu će aktivirati Add to Cart event, dok će svaka kupovina biti evidentirana Purchase Event-om (slika ispod).

Wordpress - preporuka 4 plugin-a za integraciju sa Facebook-omPored ovih opcija postoji i segment kreiranja dinamičkih event-ova, koji se aktiviraju u zavisnosti od akcije koju posetilac treba da uradi. Tako, ako neko klikne na određenu oblast uređenu nekom css klasom, to možete pratiti. Takođe, ako neko klikne na URL koji ste naveli, to će biti zabeleženo. Ono što je meni bilo interesantno je Akcija “On scroll to position” koja vam omogućava da zabeležite svakog ko skroluje određeni procenat stranice.

Instalacijom ovog plugin-a pojaviće vam se dva dodatna polja kojima ćete moći da predefinišete Carousel ad sliku u preporučenoj rezoluciji od 1080×1080 px i Single product ad sliku u rezoluciji 1200×628 px. Ove opcije možete naći na stranici na kojoj dodajete proizvode, odmah ispod polja u kojima definišete cenu proizvoda.

Cena Pixel your site plugina za jedan sajt je 80$.

Wordpress - preporuka 4 plugin-a za integraciju sa Facebook-om

PixelYourSite Catalog

Pretpostavljam da ste čuli za dinamički remarketing. E pa, ako imate sajt na WordPress platformi sa PixelYourSite Catalogom možete da zaplovite i u te vode.

Ono što vam ovaj plugin omogućava je da sve proizvode sa vašeg web shop-a pretvorite u XML document koji Facebook može da pročita i od njega napravi katalog vaše robe na Facebook-u.

Pogodnosti ovog plugin-a su u tome što poseduje veliki broj opcija kojima možete da definišete kako taj katalog treba da izgleda. Neke od opcija su filteri po kategorijama, tagovima, da li je proizvod na akciji, vrsti proizvoda ili da li je proizvod na stanju itd (neke od opcija možete videti i na slici ispod).

Wordpress - preporuka 4 plugin-a za integraciju sa Facebook-om

Uz sve ovo, vi mu definišete koja će polja povlačiti u katalog, tako da ako veličina vaše feature image ne odgovara katalogu, uvek možete da povučete Carousel ad sliku koju ste definisali. Isto je i za naslov, opis proizvoda, kategoriju, cenu i akcijsku cenu.

Nakon definisanja svih ovih gore navedenih polja, imaćete spreman i kreiran XML fajl kojim ćete moći da napravite Facebook product katalog. Ono što je važno, kada se kreira sajt, unos podataka u proizvode treba da bude konzistentan, odnosno ako ste definisali da nećete koristiti short description ili long description, to primenite na sve proizvode. U suprotnom, Facebook će vam izbaciti grešku za sve one proizvode kod kojih neki od podataka budu falili. Ovo nije problem ako imate manji broj proizvoda, ali ako imate nekoliko hiljada, izmena ovoga zna da bude vremenski dosta zahtevna.

Cena Pixel your site Catalog-a za jedan sajt je 50$.

Wordpress - preporuka 4 plugin-a za integraciju sa Facebook-om

Feed them Social

Ne znam da li ste se vi susretali sa ovim problemom, ali ja dugo nisam mogao da nađem način da Facebook page ili sadržaj sa page-a uvezem sa sajtom, a da to zaista izgleda dobro. Preko Facebook Developer Page plugin-a to mi je uvek delovalo kao privremeno rešenje ili nešto sa čime nikako nisam bio zadovoljan.

Moram priznati da sam na ovaj plugin naleteo sasvim slučajno tragajući za Instagram Feed pluginom i moram da priznam da sam se zaista oduševio.

Podržava Facebook, Twitter, Instagram i Pinterest i ima free i premium verziju. Ja ću se u ovom trenutku fokusirati samo na Facebook feed i na free verziju, a sve pogodnosti premium verzije će vam biti vidljive ali zaključane pa vi sami procenite da li vam je ovo potrebno ili ne.

Instalacija i setovanje plugin-a su izuzetno jednostavni – opcija Add new plugin, onda opcija Activate i plugin je aktiviran. Zatim na desnoj strani, pri dnu, pojaviće vam se nova opcija Feed Them.

Kliknite prvo na Facebook options. Ovde ćete imati dve opcije, jedna je da dobijete access token, tako što ćete se ulogovati preko svog naloga na Facebook-u i odabrati stranicu čiji feed želite da prikažete (imajte na umu da access token traje 60 dana, nakon čega morate da ponovite proces), a druga je da napravite Facebook App i da kopirate ID. Ako ste se odlučili za prvu opciju, druga vam neće biti potrebna (prva opcija – preko access tokena je znatno brža, ali nije trajna). U svakom slučaju, morate izabrati jednu od ove dve opcije kako bi vam plugin radio.

Nakon što ste ovo uradili, slede vam eksperimentisanja sa samim feed-om. Evo nekih opcija: Maksimalna širina za video i sliku, veličina teksta kao i njegova boja, veličina linkovanog teksta, margine, pozadinska boja i druge opcije. Moja preporuka je da kreirate feed, što ću vam u nastavku objasniti, i otvorite ga u novom prozoru, a zatim menjate vrednosti na stranici Facebook options, dok ne nađete najbolju kombinaciju po vašem ukusu (slika ispod).

Wordpress - preporuka 4 plugin-a za integraciju sa Facebook-om

Da se sada vratimo na to kako kreirate feed. Nakon što ste uneli sva željena podešavanja na stranici Facebook options, sa desne strane, iznad te opcije u okviru polja Feed Them, nalazi vam se polje Settings.

Odaberite njega i na vrhu stranice imate opciju Create Shortcode. Ispod nje je padajući meni i iz njega izaberite Facebook feed. Ono što ćete još morati da uradite je da dodelite Facebook ID stranice, čiji feed želite da postavite, što možete lako uz pomoć ovog sajta https://findmyfbid.com/. Nakon ovoga, trebate da odaberete kakav feed želite da imate, a u besplatnoj opciji su vam dostupni sledeći: Feed stranice, Feed eventova na stranici, Feed postova sa stranice, Feed grupe, Feed fotografija iz albuma, Feed cover-a, Video feed i na kraju Feed sa recenzijama. Na kraju, pošto ste uneli sve potrebne podatke, kliknite na Generate shortcode i dobijeni kod kopirajte na željenu stranu.

Ipak, neke sjajne opcije, kao što je prikaz postova u grid-u, dostupne su tek u premium verziji (ovaj prikaz zaista izgleda sjajno i možete ga videti ovde). Ova opcija je dostupna po ceni od 40$ za jedan sajt, tako da ako ste u mogućnosti zaista preporučujem.

P.S. Još jedna stvar koju bi bilo glupo ne pomenuti je kombinovani prikaz društvenih mreža, tako da na istom feed-u imate i Instagram i Twitter i Facebook i Pinterest. Uživajte!

Wordpress - preporuka 4 plugin-a za integraciju sa Facebook-om

Facebook comments

Prvi put sam se susreo sa ovim pluginom kada mi je Ivan Bildi rekao da ga instaliram na blogu mamaitata.rs. Na trenutak sam pomislio: “Šta će ti ovo kada već WordPress ima integrisan deo za ostavljanje komentara?”. Nakon par njegovih komentara, shvatio sam koliko je ovaj plugin u suštini korisna stvar. Danas ga koristimo i na našem sajtu, Likes and Cookies, a default-na WordPress-ova sekcija komentara nam je isključena. Zašto?

Postoji nekoliko jakih argumenata. Prvi je, definitivno, što znate ko vam piše. OK, na Facebook-u je moguće otvoriti lažni profil i to olakšava da u WordPress sekciji “Upiši svoje ime”, neko upiše Betmen ili Anonymous i ostavi vam neki komentar. OK, imate mogućnost da nešto objavite, izbrišete itd., ali nije u tome poenta. Uz pomoć Facebook comments-a, vi znate sa kim razgovarate i mnogo lakše stvarate neku vrstu odnosa. Takođe, smanjujete broj “hejterskih komentara” jer, čini mi se da je lakše kritikovati nekoga ako se kriješ iza nekog lažnog potpisa.

Pored ovoga donosi i dodatnu vidljivost na Facebooku, jer osoba koja je komentarisala svojim profilom o tome ostavlja trag na samom Facebooku i to bude vidljivo određenom broju njihovih prijatelja, što pomaže povećanju vidljivosti vašeg sadržaja.

I poslednje, smanjujete sigurno broj spamerskih komentara. Svi koji imaju blog znaju o čemu govorim. OK, Akismit i ostali plugin-ovi isto mogu da pomognu u ovome, ali Facebook comments banuje svaki pokušaj spamerskog ponašanja, tako da ćete sigurno biti mirni.

Kako instalirati Facebook comments?

Facebook comments je besplatan i dostupan je na linku ovde. Kada ga skinete i aktivirate na vašem sajtu, u okviru sekcije Settings (ili ako koristite WordPress na srpskom Podešavanja), pojaviće vam se opcija Facebook comments.

Wordpress - preporuka 4 plugin-a za integraciju sa Facebook-om

Potrebno je da kreirate Facebook App, kao što će vam obaveštenje iznad i reći – kliknite na link https://developers.facebook.com/apps a zatim i na opciju “Create a New App”.

Zatim, na zeleno dugme Add a New App i dajte joj ime. Nakon toga, otvoriće vam se novi prozor, a vi sa desne strane izaberite Dashboard i kopirajte App ID nazad na vaš sajt.
Potrebno je samo da još u sekciji App Review aktivirate vaš novi App (slika ispod), a opcija se nalazi na vrhu stranice – i to je to. Uživajte!

Wordpress - preporuka 4 plugin-a za integraciju sa Facebook-om

Zaključak

Ako smatrate da vam je ovaj tekst bio od koristi podelite ga sa onima kojima takođe može da posluži.

Želeo bih i vas da čujem – da li znate za neke plugin-ove koji mogu biti korisni u povezivanju Facebook-a i WordPress-a i u kom obliku?